28 Eylül 2015 Pazartesi

Bebek yapma yardımcıları :)

Gebe kalmaya çalışırken,  deneme sürecim uzayınca, öğrendiğim ve denediğim yöntemlerden bahsetmek istedim.
Öncelikle adet döngünüzü belirlemek lazım. Her ayın kaçında adet görüyorsunuz, siklusunuz kaç günde bir yineleniyor ve düzensizlik var mı. Daha sonra olası ovulasyon yani yumurtlama tarihinizi tahmin ederek ihtimali arttırmak gerekiyor. Adet gününüzden 14 gün önce yumurtladığımızı düşünerek gün hesabı yapmak gerek. Bunu çoğu internet sitesindeki hesaplayıcılardan yapabilirsiniz.  Ancak benim gibi düzensiz sikluslara sahipseniz hesap yapmak oldukça zor. Göğüslerde hassasiyet, karın şişliği, kasıklarda ağrı, vajinal akıntıda değişiklik, vücut ısısı ölçümü gibi yöntemler de mevcut olmakla birlikte en pratiği yumurtlama kitleri.

Ben kendime yumurtlama kiti diye satılan Lh kitlerinden almıştım. İdrarda yumurtlama öncesi mevcut olan luteinizan hormon miktarına bakarak size yumurtlama zamanınız söylüyor. Test pozitifse 24 saat içinde ovulasyon yani yumurtlama  gerçekleşiyor. Ben Fortel ovulasyon testini 30 küsür liraya almıştım. Farklı markalar mevcut. Çok pahalı olanları var fakat sistem aynı olduğu için gerek yok.

Olası yumurtlama tarihlerinizde düzenli ilişkiye girmek gerek fakat çok sık ilişki sperm kalitesini bozduğu için önerilmiyor. Sperm hücresi iki üç gün canlı kalabiliyor bu yüzden gün aşırı ilişki öneriliyor.

İlişki sırasında herhangi bir krem kayganlaştırıcı vs kullanmamak gerekiyor. İlişki pozisyonları için en çok kadının sırtüstü yattığı pozisyon öneriliyor. Ve sonrasında da bir süre sırt üstü yatmak, hemen ayağa kalkmamak ihtimali arttırıyor.

Ve en önemlisi işin psikolojik boyutu. Hamile kalmalıyım diye zoraki ilişkiye girmemek lazım. tabii söylemesi kolay uygulaması neredeyse imkansız. Ama stres altındayken gerçekten olmuyor. Tıp fakültesindeyken stresin hamileliği engellediğini öğrenmiştik. Kadın doğum stajımı çok ünlü bir hocanın yanında yapmıştım.gebe kalamıyorum diye gelen kadınlardan tetkikler isterdik. ertesi ay sonuç getirmek için geldiklerinde hamile olduklarını söyleyen o kadar çok hasta vardı ki şaşırmıştım. Hocam bana stresle ilgili olduğunu söylemişti. Gelen hastalar bir doktora gitmenin ve her şeyin yolunda olduğunu aslında bir engelleri olmadığını öğrenmekle beraber streslerinin azalması nedeniyle pek çok hastasının bu şekilde hamile kaldığını söylemişti. Tabii o hastalara benim ellerim uğurludur diye reklamını yapıyordu o ayrı mevzu :)

İnternette soğan kürü, incir kürü diye pek çok öneri var. Gerçekten bazı durumlarda işe yarıyor. Mesela vücudunuzda östrojen düşüklüğü, prolaktin fazlalığı vs gibi durumlarda ona göre bir kür uygulandığında evet. Ama ne kadar işe yarar, kimde işe yarar herhangi bir çalışma yok. Literatürde dayanakları olmayan bu yöntemleri denemekten bence zarar gelmez ama sadece bunlarla yetinmemek gerek diye düşünüyorum.

Özetlemek gerekirse:
1. Çocuk istediğinize eminsiniz ve korunmayı bıraktınız. Doğum kontrol hapları ile korunmayı bıraktıktan bir kaç ay sonra düzenli yumurtlama başlayacaktır. Ama hemen o ay da olabilir tabii.
Öncelikle bir kadın doğumcuya gidip gerekli testler ve muayene yaptırılmalı.
2. Düzenli adet oluyor musunuz?
3. Adet döngülerinizde yumurtlama gerçekleşiyor mu? Lh kitleri ile bu soruya cevap bulabilirsiniz ya da vücut ısısı artışı, vajinal akıntı değişiliği gibi geleneksel yömtemlerle.
4. Tahmini yumurtlama zamanında düzenli ilişkiye girdiniz mi?
evet hepsini yaptım ama hala olmadı diyorsanız doktora bir daha gitmek gerekebilir. 1 seneden önce genellikle tedaviye başlanmıyor ama ortada bilinen bir engelleyici faktör varsa durum değişir tabii.

Ve biraz kader kısmet, herşeyin bir zamanı var diyerek sakin olmalı.. En kısa zamanda değil belki en doğru zamanda diyerek...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder