30 Kasım 2015 Pazartesi

Bebegimin uyku rutini

Bu uyku olayi beni bi darladi. 9 ayda herseyi denedik herhalde. Ilk dogdugunda omuzumuzda uyuyordu. Zaten cok da uyudugu soylenemezdi ve kucagimizdan biraktigimizda da genelde uyaniyordu. Tabii gikdenizcigim sen eger bu cumleleri ilerde bir gun okursan kolik bir bebektin ve biz ilk 3 ay gercekten cok ugrastik. Deden baban ve ben geceyi bolerdik ve omuzumuzda pispislayarak uyurdun. Neyse 2 aylik gibi inguinal herni yani kasik fitigindan ameliyat olduktan sonra biraz rahatladik. O zamanlar ben sallamaya karsiydim. Benek sallanmaz alisir ALISIR!!! aslunda ilk dogdugunda kucaga alisir diye de streslerdeydim. HAAAAYIIIR kucaginiza almayiiin!! Ne sssaççma. Tabii ki kucaga alinacak bebecik sevilecek koklanacak. Her neyse konu bu diil. Sonra ben boyle yeni anneyim ya az bagimlilik filan seni uyutma konusunda sikinti cekiyoruz ama. Dizime bi yastik koyup seni uzerine yatirip sallamaya basladim. En azindan oturuyorum kitap okuyorum. Sonra ayagimda sallamaya gitti is. Ilk baslarda iyiydi ama sonra buna da cevap vermez oldun. Sallama siddetim artti artti ARTTI aman bi baktim cocuuuum beyin sarsinti esiginde. Doktor kontrolde toksa alti temizse uyur niye uyumasin dedi. Kendinkendine uyumak tabii bajsettigimiz. Bu deneyim dedim. Sahi hic denememjstim. Uykun geldigunde emzigini veriyodum yan cevirjyordum reflu yastiginin kolcaklari arasinda sen 3 5 dk icinde uykuya daliyordyn. Ben hic bi sey yapmadan. Bu mutluluk sanirjm 2 ay filan surdu. Sonra pispislamalar, kucakta saga sola sallamalar. Hangisini yapsam ilk basta hoop gozler gidiyor ama bi sure sonra kar etmiyordu. 6 aylik filan oldugunda yatakta seni pispislayarak ya da surekli ve monoton bi sekilde eeeee ya da aaaa diyerek uyuttum. Bu eeee ya da aaaa lar bi sure sonra baya bagirmaya dondu. AAAAAAAAAAAAAAA.... arada sesim titrese kafani kaldirip bakiyodun. Nefes aldigim o kisacik anlarda gozunu aciyordun. Diyafram nefesini sayende ogrendim. Ilm baslard eee demeye basladiginda hipnotize olmus gibi uyku moduna gecen sen bi sure sonra benle braber eee ya da aaa demeye basladin :) yani yine basarisiz olmustum. Ustune de hi hasta oldun. 1bucuk ay surdu. O sirada burnun tikali oldugu icin emzigi de biraktn. Sonuc ben artik seni uyutamiyorum oglum yaa. 3 gundur gunduzleri ayagimda sallamaya basladim yine. Genelde  5 dkda uyuyosun ama korkuyorum iste. Anlatilan korkunc hikayeler var sen bilmiyosun. Cocuk 5 yasinda annesi tummm gece sabahlara kadar salliyor biraktigi anda uyaniyor filan diye!! Ben de bebekken biraz oyleymisim ayrica. Geceleri ayagimda sallamayarak kendimce onlem aldim ama ben bile inanmiyorum. Emziriyorum ki eskiden emme biterken uyurdun simdi uatakta donmeyo de ogrendin ya (9 ayda nihayet:) bir saga bir sola donup duruyorsun. Bir de yuz ustu yatip basini kaldirinca bana bakip heey baakk neler yapabiliuorum bakisi atarak oyle bi guluyorsun ki dayanamiyorum. Opucuk.gulucuk gidiklama filan. Eskiden 7bucukta uyuyan oglan 10a ceyrek kala uyumaya basladi. Ben buhranlarda emraha saldiriyorum filan :) bakalim napicaz. Su uyku egitimi denen sey de cok pahali. 1500 lira filanmis. Bugune kadar bi sekilde sikintisiz hallediyoduk da duzelir mi yine diye beklesem diyorum. Bakalim. Gorcez. Simdi sabah uykusundasin. 40 dk sonra uyandin ama geri uyuttum yoksa asiri hircin oluyosun. :) atarli oglan. Uyu bakalim. Bunca zaman sonra edindigim fikir bebek en kolay nasil uyuyorsa oyle uyut. Yoksa ona da sana da yazik :) iyi uykular melegim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder