9 Aralık 2015 Çarşamba

Bebegim grip oldu

Birbucuk aydir ugrasiyorum burun akintisi, hapsuruk, bronsiolit atagi, ventolinler nebulizatorler..... ama en kotusu tikali burun. Tikali burun varsa emmiyor, yemiyor, uyumuyor. Cocuk uyumak istiyor. Ama ne mumkun. Bebekler agizlarindan nefes almayi basaramiyolar. Tam uykuya dalarken o minik agiz kapaniyor ve bir ciglik. Yavrum uykudan basini tutamiyor. Niye uyuyamadigini da anlamiyor. Sininrleniyor :) yapmadigim sey kalmadi. Otri bebe sivisi aspiratoru kullaniyorum i ih. Sf daha yogundur diye her burun deligine 2,5 cc sf sikmaya basladim. Sonra aspire ettim. Okyanus suyu aldim daha siddetli puskuruyor diye. Ehhh.. Xlear diye bi sprey denedim icinde xiloz varmis. Yani bi cesit seker. Osmotik yuku daha cok burnu daha iyi acar odemi kolay cozer diye... yok arkadas napsam ne etsem o burun uyuyacak kadar acilamiyor. En son gittim psodoefedrin iceren ve bebeklere onerilmeyen spreylerden aldim. Biraz doktor cesaretiyle. En yakn arkadaslarmdan biri pediatrist. Ona sordum. Maximum 5 gun dedi. Tamam dedim. Gunde 3 e kadar kullaniliyor ben bi sefer, uyurken 12 gibi ya da en caresiz animda kullandim. Ama 5 gun cabucak bitti. Sonra caresizlik, uykusuzluk, gerilen sinirler... surekli emrahla didisme halindeyiz. Bence sf sikalim bence okyanus suyu. Hayir ellemeyelim bence emzirmelisin hayir karni tok. Ustune 2 battaniye ortelim hayir yorgan ortelim. Bence yastikla yatiralim,  yok oyle rahat edemiyor yastiksiz yatiralim ve daha neleer neleeer. E gece uzun. Kavga edecek mevzu mu yok. Hatta terliklerim onun gozunde bubi tuzagi, onun sagda solda cikarttigi tisortler ise benim icin delirme sebebiydi:) itiraf ediyorum tum bunlara katlanma sebebim su bilgidir ''bosanmalarin buyuk kismi cocuktan sonraki 2 senede gerceklesiyor''. Yani dedik sabir. Neyse konu o diil. Biz bir bicuk ay debelnip iyilestikten sonra 15 gun gwcmisti ki yeni bir birun akintisi basladi. Yine otribebe uclari havalarda ucar, sfler enjektorlere itinayla cekilirken internette okudugum bi sey geldi aklima. Kuru sogan. Gittim mutfaktan bir sogan alip dilimledim. Bi tabaga koydum ve oglanin basina oturdum. Sogan tabagini bi yaklastirmak bi uzaklastirmak suretiyle ki kokusu rahatsiz edip elini kolunu tabaga dogru atiyordu, 12ye kadar bekledim. 12ye kadar uyudu coooocugum. Inanilmazdi yani onca kargasa onca uykusuz gece cozum bu kadar yakinimda ve masum zararsiz bir sey miydi? Sogan!! Tabii bi sure sonra soganin acisi gidip kokusu kaliyor. O zaman da elimle soyle bi minciklayip tekrar suyunu cikarttim ki bu sebepten olsa gerek yastik yorgan ne varsa hatta bizim oda toptan dev bir kofte gibi kokuyordu :)  ertesi gun de cold mix diye internette sani alip yurumus ama 2 yas altina uygun diil denilen damlayi edinip kullandim. Icinde oyle bir yas kisitlamasi yazmiyor
 Ladin agaci ekstresi filan varmis. o kadar keskin bir koku da diil. Ayrica 6 aylik kullananlar da varmis. Zaten herseye muhalif bir guruh var o zararli bu olmaz diyen. Dedim efedrinli burun damlarsindan on defa daha guvenilirdir. Sadece pijamasinin omuzuna damlatiyosun. Valla biz 2 aydir ilk defa bu kadar guzel bir uyku uyuduk. Ama astim ve kronik bronsiti olanlara uygun diil. Iste booyle bir burun acma maceram daha sonuna geldi. Gokdeniz artik hasta olma lutfen :) rabbim herkesin cocuguyla beraber korusun seni de bebegim. Seni seviyorum... annen :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder