25 Ocak 2016 Pazartesi

Deneme 1 2 3: Harvey Karp ve Uyku Metodu

Gökdeniz'in dogduğu ilk günlerdi. Çocuk kucağa alışmayacak, sallanmayacak, emzik verilmeyecek, kundak sakıncalı vs gibi bir sürü tecrübesiz bilgilerle anneliğe yeni adım atmıştım. O zamanlar da emme sorunumuz vardı. Ve Gökdenizin kolik atakları başlamıştı. Sürekli ağlıyor ve geceleri 3 saatte bir babam, Emrah, ben şeklinde dönüşümlü kucakta pışpışlıyorduk. Günler böyle geçerken Harvey Karp'ın Mahallenin En Mutlu Bebeği kitabını aldım. Adam benim annelik iç güdülerimle ve annemin, halamın teyzemin, komşu teyzelerin söyledikleriyle aynı şeyleri söylüyordu. Üstelik dünyanın en çok okunan bebek bakım kitaplarındandı. Ve Harvey Karp kesinlikle işe yarayacağını söylüyordu mucizevi 5S yönteminin. Kundaklayın, yan çevirin, emzik verin, sallayın ve kulağına şşşşşşt deyin. Yaptık, gerçekten işe yaradı. Kundakladım, acaba kolu acır mı dedim Dr. Harvey acımaz dedi. Emziği bırakmakta zorlanır mıyım dedim, sen hiç koleje emzikle giden birini gördün mü dedi. Sallamaya, kucağa alışır mı dedim, o daha yeni doğan sana ihtiyacı var kucağından mümkünse indirme dedi :) Ben de sling siparişi verdim. Bağladım kendime gün içinde, evde, sokakta, parkta dolaştım. Yürüyüş bandına çıkmışlığım var (tabiii çok çok düşük hızda) . Her neyse, şimdi de Harvey Karp'ın Mahallenin En Mutlu Bebeğinin Uyku Kitabı'nı okuyorum. Kitap üç bölümden oluşuyor. yenidoğan dönemi, 3 ila 12 ay arası ve 1 ila 5 yaş arası dönemde uygulanabilecek uyku taktikleri.İlk söylediği uzuuuun uyku rutini. 1 saat kadar sürsün diyor. Öncesinde evin ışıklarını azaltın, tv, radyo vs açmayın, yavaş aktivitelerde bulunun, o esnada beyaz gürültü fonda kısık sesle çalsın diyor. Sonra banyo yaptırın, banyodan sonra lavanta yağıyla masaj yapın, hikaye anlatın, uzun kucaklaşmalar, okşamalarla çocuğu uykulu hale getirin diyor. Emzirmeyin, sallamayın demiyor. Eğer öyle uyurlarsa yatağa koyarken çok hafif uyandırın ki yatağında tekrar kendi uykuya dalmayı öğrensin diyor. Ne kadar kısıtlamasız ve esnek öneriler değil mi?
 En çok vurguladığı beyaz gürültü. Aslında yenidoğanken uyguladığınız kundak, şşşt sesi ve sallamanın yerini alacak diyor. Gece onu uyandıracak hafif diş ağrısı, karın gurultusu gibi faktörleri elimine eder daha kesintisiz uyku sağlar diyor. Şiddetli bir homurdamaya benzer ses işe yararmış.  Yağmur sesi, kurutma makinası sesi gibi tiz sesler işe yaramazmış, aksine uyanıklığı arttırırmış. Ben pinknoise diye bir şey buldum internetten. Uçakta duyduğumuz sese benziyor. 2 gecedir başında çalıyorum. Tüm gece hatta sabah uykularında da kulanın diyor. Şiddeti tazyikli olmayan bir duş sesi kadar yüksek olmalıymış. Ama ben o kadar açmadım. Tüm gece için biraz rahatsız edici buldum. Ama gece uyanmalarımızın sayısı azalmadı. Bir kaç gün sonra sesi yükseltmeyi deneyeceğim... Ne kaybederim..
Ayrıca klasik uyku metodlarının hepsinden bahsetmiş. Tabiiki deneyebilirsiniz diyor ancak önce diğer herşeyi denediğinizden emin olun diyor. ''Hepimiz kapıyı tekmeyle açmayı biliriz ama kulpunu çevirip açmak varken..'' diyor. 
Gündüzleri de akşam  işinizi kolaylaştıracak önerileri var. Bebeği daha işbirlikçi, uyumlu yapabilecek bazı şeyler anlatmış. Henüz okuyorum. Sonra özetlerim. 
Umarım işe yarar ama bugünlerde gündüz uykuları da berbatlaştı. Uyumuyor, gün içinde ancak 1 saat uyuyor onda da ağlayarak uyanıyor.. napıcam bilmiyorum. 
Ne zormuş çocuk büyütmek. ya da Gökdeniz çok zor bir bebek... bilemiyorum... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder