17 Ocak 2016 Pazar

uyku arkadaşı seçerken

Yeri gelmişken yazmak istedim. Uyku arkadaşı, eğitimden önce de almaya niyetlenmiştim. Bir arkadaşımın chicco marka bir uyku arkadaşı hediye etmesi ile o zahmetten kurtulmuştum. Ama bi gariplik vardı, üzerinde kocaman plastik bir kalp olan gözleri kapalı kuzucuk. Kalbe basınca mavi bir ışık yanıyor ve müzik çalıyor. müzik çok kısık sesli ama sanki yatakta durup hani sarılınacak bir oyuncaktan uzak gibi. O mavi plastiği sevmedim. Zaten bizimki müzik çalmaya başlayınca gözlerini dört açıp tekrar tekrar basmaya çalışıyordu o kalbe. Sinem Hanım, uyku danışmanımız, bize eğitimden önce yeni bir tane alın dedi. Nasıl bir şey almalıyım diye sordum. Işıksız, sessiz, tüysüz bir şey. Basit bir oyuncak, mümkünse yumuşak, çok renkli olmayacak ve benim eklediğim bir kriter de yüzü, gözleri çok belirgin olmayacak. Çünkü ben çocukluğum boyunca geceleri bebeklerimin yüzlerinden, gözlerinden korkmuştum. Olur ya belki miniğim de korkar filan. Düştüm yola işte Joker Bebe, Toker Bebe, Mother Care vs. Yok. heryerde oyun arkadaşı diye satılan sesli, müzikli , renkli şeyler var. Normal bir oyuncakçı buldum da çok şükür, peluş ayıcıkların reyonunda Walt Disney marka bir Winnie The Pooh serisine denk geldim. Emrahın en sevdiği çizgi film olması nedeniyle ekstra sempatim var zaten. Tüm karakterler var. Winnie, tiger, eşşek hepsi. Üstelik bir battaniye, örtü gibi bir şeyin üzerine yatırmışlar ve hepsi uyuyor :) Tam aradığım boyda ne büyük ne küçük. Renkleri pastel ve tüysüzler. Bu kadar olur dedim. Veee kaptım bir Winnie. Hatta iki Winnie. Birini de annemlerde bırakıcam çünkü. Aslında üç tane alacaktım, kaybolursa yedeğim olur ya da arabada bırakırım diye. Ama biraz pahalıtdı iki tane aldım. Tanesi 40 liraydı. İşte böyle. Uyku arkadaşımız alındı itinayla yatağa konuldu ama bizimkinin pek ilgilendiği yok. Gerçi uyku arkadaşının fonksiyonu çocuk görünce uykuyu çağrıştırması imiş. Yani yatarken oynaması diilmiş. Ayrıca hep yatakta tutulmalı, başka zaman oynamasına izin verilmemeliymiş. Ha bir de yatırdın başladı oynamaya, yataktan attığı zaman geri verilmeyecekmiş. Oyun zamanı diil uyku zamanı olduğunu bilecekmiş..... kurallaaaaaar kurallar... Beni darlar bunca kural. işte birinin işine yarar diye yazıyorum. Hoş benden başka okuyan yok ama :) olsun işte bana eylnemece, oyalanmaca... Emzirme saatim gelmiş. Allahım inşallah emdikten sonra uyanmaz....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder